Az interneten több ezer új oldal jelenik meg naponta, amit valamilyen módon a keresőrobotoknak rangsorolni és értékelni kell, ebben fognak nagy szerepet játszani az oldalra mutató backlinkek. 

Még mielőtt a belemennénk a SEO backlinkek rejtelmeibe, kezdjük az alapoknál és beszéljük át mi az a link? Mikor? Hol használjuk?

Mi az a link?

Link jelentése

A link jelentése kommunikációs kapcsolat, weboldal hivatkozás, aminek a segítésével egyik oldalról (A) a másikra (B) juthatunk.

Minden weboldal egy linken érhető el az interneten. Amikor valamire rákeresel a Google-ben, akkor kereső felsorolja abban a témában a legrelevánsabb weboldalakat. Ezeknek az oldalaknak a tartalmát egy link segítségével fogod tudni elérni, ami az oldalra való kattintás után át is irányít a megfelelő helyre.

A linkek egy URL alapján irányítanak át, aminek a felépítéséről már írtam korábban egy bejegyzést.

Backlink jelentése

A keresőoptimalizálásban backlinkeknek hívjuk, az olyan hivatkozásokat, amelyek egy oldalon (A) elhelyezve a másik oldalra (B) mutatnak.

Ahogy a neve is takarja hivatkozás, azaz jelen esetben az (A) oldal hivatkozik a (B)-re. Pl. azért mert forrásnak használta a B-t, ilyenkor érdemes megjelölni az eredeti tartalmat.

Amikor valaki meglinkeli a te weboldaladat, akkor kapsz egy backlinket.

Miért kell ilyen linkeket szerezni és miért olyan fontosak a keresőoptimalizálásban?

 

Miért fontosak a backlinkek?

Ahhoz, hogy a Google első oldalára kerülj, szükséged van külső linkekre, amelyek a te weboldaladra hivatkoznak. A kereső egy algoritmus alapján rangsorolja a weboldalakat, amibe nagy szerepet játszanak a backlinek is.

Rangsorolás

Minél több releváns oldal hivatkozik a te weboldaladra, annál hitelesebb leszel a Google szemében, annál előrébb kerülsz a találati listában.

Azonban fontos, hogy csak olyan oldalakról szerezz linket, ami a te témádban releváns. Hasonló a célközönségetek, de nem vagytok ”versenytársak”.

Pl. Táplálékkiegészítőket forgalmazol. Érdemes felvenned a kapcsolatot a különböző egészséges életmóddal foglalkozó weboldalakkal. (Tenisz, Kosár, Foci, Egészséges táplálkozás, stb.)

Rengeteg ötletet tudsz meríteni abból, ha megnézed a versenytársaid milyen oldalakról szereztek linkeket, valószínűleg ott te is megtudsz jelenni egy vendégcikk keretében.

Feltérképezés

A keresőrobotok feladata, hogy folyamatosan feltérképezzék az új oldalak URL-eit, valamint a már meglévő weboldalakat frissen tartsák a Google indexben.

Vannak olyan oldalak, amit a robotok már ismernek, és a rajtuk található backlinkek segítségével több új oldalt tudnak feltérképezni. Majd az azokon található külső linkekkel még többet és így tovább.

Tehát minél több linked van, annál többször jár a robot a weboldaladon és annál erősebb lesz a domained.

Átirányításból forgalom

Egy-egy link megjelenéssel forgalmat is tudsz a weboldaladra terelni. Ezek a linkek pont azért vannak elhelyezve, hogy a felhasználó bővebben tudjon olvasni az témában.

Ugyan így meg tudsz jelenni különböző Facebook csoportokban, valamint szakmai fórumokban is. Arra viszont figyelj, hogy ne kezd el mindenhova spamelni az oldalad linkeit, mert azt a Google és a felhasználók sem szeretik. Írd le röviden a választ, és linkeld be a weboldalad erről szóló bejegyzését.

Linkek fajtái

Külső linkek

A külső linkek (external links), azok a hivatkozások, amelyek más weboldaláról mutatnak a tiedre.

Pl. Megjelensz egy vendégcikkel egy külső oldalon, amibe visszahivatkozol a saját oldaladra.

Belső linkek

A belső linkek (internal links), azok a linkek, amelyek a te weboldaladon belül mutatnak egy másik aloldaladra.

Pl. Meglinkeled a saját cikkedet, hogy a felhasználók tovább tudjanak olvasni a témában.

Kifelé mutató linkek

A kifelé mutató link, pedig pont az ellentéte a külső linknek, tehát, amikor te hivatkozol meg egy másik külső weboldalt.

Pl. Felhasználtad egy oldal tartalmát és visszahivatkozol rá forrásként.

Milyen a jó backlink?

  • Releváns (témába illő)
  • Megbízható (nem linkkatalógus)
  • Erős (Domain Authority)

Relevancia

Ahogy már fent is említettem, sokkal többet ér egy olyan oldalról a backlink, ami a te témádban releváns.

Ugyanakkor arra is érdemes figyelned, hogy ne 1-2 domainről mutasson az oldaladra több 100 link, hiszen azok ereje lecsökken hiába relevánsak.

Azoknak az oldalaknak sokkal nagyobb ereje van, ahol még előtte nem jelentél meg. Mindig törekedj arra, hogy egy domainről maximum 2-3 linket mutasson a weboldaladra.

Megbízhatóság

Vannak olyan linkkatalógusok, ahol egy regisztráció után be is tudod küldeni a weboldalad, azonban ma már ezekkel érdemes vigyázni. Ezek a linképítési technikák szembe mennek a Google irányelvekkel és fektekalapos linképítésnek minősülnek.

A Google kereső a természetes linkeket szereti, azaz ha valaki magától egy bejegyzésben megemlíti a te oldaladat. Ha friss a weboldalad, akkor erre sajnos nagyon kevés esély van, ebben az esetben a vendégblogolást ajánlom.

Domain Authority

A domain Authority (DA) egy 1-100-ig terjedő skála, amit a MOZ fejlesztett ki, ennek segítésesével meg tudod határozni egy weboldal erejét.

Minél nagyobb ez a szám annál erősebb egy oldal, tehát érdemes olyan oldalakról linket szerezned, ahol ez az érték magasan van.

A DA értéket a hivatkozó domainek és a hivatkozások száma alapján számítja az eszköz.

A MOZ eszközét itt tudod elérni, ez egy Google Chrome-hoz tartozó bővítmény (MOZ bar), amivel bármikor ellenőrizheted a weboldalak DA értékét.

A (PA) Page Authority-t az adott aloldal erejét mutatja.

A (DA) Domain Authority a teljes oldal erejét mutatja.

Általánosságban elmondható, hogy 40 körüli Domain Authority már nagyon jónak számít idehaza. Minél nagyobb ez a szám annál nehezebb feljutni a következő szintre.

 Backlinkek fajtái

  • dofollow
  • nofollow

A dofollow link a rendes hagyományos link, ezek a linkek adnak át link erőt. A nofollow már nem feltétlen adja át az erejét, ezt a Google ma már csak iránymutatásnak veszi.

Az algoritmusa képes különbséget tenni a linkek között. Ha biztosra akarsz menni és nem akarod, hogy linkerőt adjon át a hivatkozásod, akkor érdemes nofollow attribútumot használni.

Ilyen nofollow az összes közösségi oldalakon megjelenő hivatkozás is, valamint a weboldal hozzászólásban megadott linkek is ebbe a kategóriába tartoznak.

Külső szemmel mind két link teljesen ugyan olyan, csak a weboldal forráskódjában lehet észrevenni a különbséget.

nofollow: főoldal

dofollow: főoldal

 

Backlink GYIK

  • Mit nevezünk külső linkeknek?

Backlinkek azok a hivatkozások, amelyek egyik oldalról a másikra mutatnak.

  • Mi az a linképítés?

A linképítés célja, hogy szerezzünk olyan külső linkeket, amelyek a weboldalunkra mutatnak, ezzel erősítve annak erejét.

Összegzés

A linkek meghatározóak egy SEO projekt kapcsán, ugyanis linkek nélkül egy nagyobb piacon Pl. online marketing már nem lehet elérni jó helyezéseket. Egy kevésbé felkapott, és rosszul SEO-zott szegmenseben, egy erős tartalommal is fel lehet kerülni az organikus találatok elejére.

A linképítést csak akkor szabad elkezdeni, ha már teljesen kész van a weboldal, ugyanis egy félkész oldalra, senki nem fog hivatkozni önszántából.

Érdemes kerülni a katalógusokból megszerezhető linkeket, igaz ezekre könnyű bekerülni, de amilyen könnyű, annyira ártalmas is egy weboldal életében.

Küld be az oldalad és megkeresem a legnagyobb hibákat!