Naponta több ezer új tartalom kerül fel az internetre, de ebből mindössze 10 az, ami megjelenik a Google első oldalán. Fontos, hogy ebből a 10 találatból is az első 3 oldal viszi el a kattintások 60-70%-át. Tehát ahhoz, hogy a számodra releváns kulcsszavakra a Google első oldalán, azon belül is a TOP 3-ban jelenjen meg a weboldalad, elengedhetetlen az keresőoptimalizálás.

Kezdőként könnyű elveszni a rengeteg tartalom és információ között, épp ezért csináltam egy összefoglaló SEO ellenőrző listát. A lista tartalmaz minden olyan fontos SEO beállítást, ami ahhoz szükséges, hogy egy friss reszponzív WordPress weboldal már a kezdet kezdetén megfelelően legyen optimalizálva.

1. Telepítsd a Yoast SEO-t

Ahhoz, hogy programozói tudás nélkül is szerkeszteni tudd a honlap egyes elemeit, muszáj kiegészítő pluginokat használni. A WordPress tartalomkezelő hatalmas előnye, hogy rengeteg ingyenes bővítményt tudunk felhasználni, az oldal fejlesztéséhez.

Ebben a cikkben a Yoast SEO használatát fogom bemutatni, hiszen a mai napig ez a legnépszerűbb bővítmény ezen a piacon. A Yoast egy olyan WordPress kiegészítő SEO bővítmény, amivel egy felhasználóbarát környezetben tudod optimalizálni a weboldal technikai és tartalmi részeit.

A plugint a ‘Wordpress vezérlőpult > bővítmények > Új hozzáadása‘ menüpont alatt tudod telepíteni és aktiválni.

Yoast SEO telepítése

Az aktiválás után érdemes végig csinálni a Yoast telepítés varázslóját is, hogy a honlapot a megadott beállítások alapján kezelje az eszköz. A telepítés varázslón az alábbi kérdésekre kell megadni a választ:

Környezet (Environment)

Meg kell adni, hogy az oldalad még szerkesztés alatt áll, vagy már aktív? Vagyis készen áll-e a honlap arra, hogy a keresőrobotok feltérképezzék és indexeljék?

Oldal típusa (Site Type)

Itt kell megadni, hogy milyen típusú honlapod van. Pl. Blog? Webshop? Híroldal? stb.

Szervezet vagy személy (Company or person)

Ennél a beállításnál a Yoast arra kérdez rá, hogy egyedül üzemelteted a honlapot vagy céges formában.

Keresési motor láthatósága (Search Engine Visibility)

A bővítmény rákérdez, hogy feltérkepzhetik-e a robotok a publikált ‘bejegyzéseket’ és ‘oldalakat’. Ennél a menüpontnál érdemes az alapbeállításokat kiválasztani, hiszen ezeket a tartalmakat nem szoktuk elrejteni a keresőrobotok elől.

Több szerző (Multiple Authors)

Meg kell adni, hogy a weboldalon egy vagy több szerző fog cikkeket publikálni az oldalra. Erre azért van szükség, hogy később ne jelenjenek meg duplikált bejegyzések a honlapon.

Címsor beállítások (Title settings)

Ezen a felületen azt a márkanevet tudod megadni, ami később minden oldal címében szerepelni fog, az elválasztójel után. Pl. | seolabor

SEO ellenőrzés: 19 pontos checklista kezdőknek | seolabor

Ezzel végére is értünk a Yoast SEO alap beállításain, nézzük a SEO ellenőrző lista következő elemét.

2. Hozz létre webhelytérképet

A sitemap vagy magyarul webhelytérkép és olyan XML fájl, ami tartalmaz minden olyan oldalt, dokumentumot és adatot a honlapodról, amire a Google keresőnek szüksége lehet.

A webhelytérkép a honlap összes URL-jét hierarchikus formába rendezi, hogy a lehető legkönnyebben elérhető legyen az információ a keresőrobotoknak.

Ha már fent van az oldalon a Yoast plugin, akkor a ‘Wordpress vezérlőpult > SEO > Általános > Funkciók > XML oldaltérképek’ menüpont alatt tudod létrehozni a wehbelyhez tartozó sitemap-et.

XML webhelytérkép létrehozása

Ha már rendelkezel webhelytérképpel akkor a weboldal.hu/sitemap.xml címen tudod elérni.

sitemap megtekintése

Fontos, hogy a Yoast által létrehozott XML fájl automatikusan frissül, ezért az új oldalak automatikusan kerülnek be a térkép többi eleme közé.

3. Állítsd be a Robots.txt-t

A robots.txt segítségével jelezni tudod a keresőrobotoknak, hogy melyik oldalaidat kereshetik fel és melyiket nem.

Ez akkor lehet fontos, ha vannak olyan aloldalak, amelyeket el akarsz rejteni a felhasználók elől, ilyen például a /wp-admin felület is. A WordPress automatikusan legenerál egy robots.txt-t amikor az első tartalmak felkerülnek a honlapra, amit a weboldal.hu/robots.txt URL címen tudsz megnézni.

weboldal robotx.txt

A WordPress alapértelmezetten ezt a beállítást adja meg:

User-agent: *

Disallow: /wp-admin/

Allow: /wp-admin/admin-ajax.php

 

User-agent: *

A user-agent kifejezés után tudod megadni, azoknak a robotoknak a nevét, amelyek feltérképezését le akarod tiltani.

Jelen esetben itt egy * szerepel, ami azt jelenti, hogy az összes robot le van tiltva. Ha csak bizonyos robotnak szeretnéd megtíltani a crawlingot, abban az esetben a * helyére a robot nevét kell megadni például: Googlebot, Bingbot, stb.

Disallow: /wp-admin/

A disallow után megadott cél oldalaknak a feltérképezését fogja megtíltani a robots.txt, jelen esetben ez a WordPress admin felülete.

A robots.txt-t egyszerűen tudod szerkeszteni a ‘Wordpress vezérlőpult > SEO > Eszközök > Fájl szerkesztő’ menüpontban.

Robots.txt fájl szerkesztése

4. Telepítsd a Google Analytics-t

Az analytics a Google hivatalos ingyenes eszköze, amivel mérni tudod a weboldalra érkező látogatók viselkedését, demográfiai adatait, érdeklődési körüket, és még rengeteg egyéb tényezőt, amivel később még pontosabban meg tudod határozni a honlapod célközönségét.

A Google analytics telepítéséhez először létre kell hoznod egy fiókot, ehhez csak egy Google account szükséges, majd ezt a fiókot össze kell kötnöd a weboldaladdal. Ahhoz, hogy az analitika hozzáférjen a weboldalra érkező látogatók viselkedési adataihoz, telepíteni kell egy Wodpress bővítményt. Ehhez a MonsterInsights ingyenes plugint fogjuk használni, amit a ‘Wordpress vezérlőpult > Bővítmények > Új hozzáadása > MonsterInsights’ menüpont alatt tudsz telepíteni.

MonsterInsig telepítése

A bővítmény telepítés után a ‘Yoast SEO’-hoz hasonlóan itt is egy telepítés varázslón keresztül kell megadni a honlap legfontosabb elemeit valamint azt a Google fiókot, amivel regisztráltál az analytics felületére. A Google analytics beállítása rendkívül egyszerű, nincs szükség kódok beillesztésére, mégis kezdő weboldal tulajdonosok gyakran kihagyják ezt a lépést, épp ezért tartottam fontosanak, hogy szerepeljen a SEO ellenőrző listán az analitika telepítése is.

5. Telepítsd a Google Search Console-t

A search console kritikusan fontos a SEO folyamatok ellátáshoz, hiszen pontosan megmutatja a Google keresési statisztikáit, az oldalra érkező látogatók számát, és a kulcsszavak aktuális helyezéseit. A telepítéshez itt is csak egy Google accountra lesz szükséged, valamint a tárhelyszolgáltató belépési adataira. Ugyanis ahhoz, hogy össze legyen kapcsolva az eszköz a honlappal, igazolni kell a, hogy a weboldal a tulajdonod. A search console felületén 2 opció közül tudsz választani:

Domain

Az összes URL-t tartalmazza, ami a weboldalhoz kapcsolódik.

URL-előtag

Csak azokat az URL-eket fogja vizsgálni, amelyek meg vannak adva.

Célszerű a domain-hez megadni a weboldalad elérési útvonalát, majd a megjelenő ablakból kimásolni a TXT rekordot. A kimásolt szöveget a ‘tárhelyszolgáltató > cPanel > Zone Editor > Rekord hozzáadása’ menüpont alatt tudod aktiválni. Ha az aktiválás sikeres volt a következő üzenet fogad majd a search console felületén.

google search console belépés

Domain

Az összes URL-t tartalmazza, ami a weboldalhoz kapcsolódik.

URL-előtag

Csak azokat az URL-eket fogja vizsgálni, amelyek meg vannak adva.

Célszerű a domain-hez megadni a weboldalad elérési útvonalát például ‘seolabor.hu’, majd a megjelenő ablakból kimásolni a TXT rekordot. A kimásolt szöveget a ‘tárhelyszolgáltató > cPanel > Zone Editor > Rekord hozzáadása’ menüpont alatt tudod aktiválni. Ha az aktiválás sikeres volt a következő üzenet fogad majd a search console felületén.

sikeres search console hozzáférés

6. Válaszd ki a fő kulcsszavakat

Amikor az interneten keresünk valamit, elkezdjük beírni a Google keresőbe az első olyan kifejezést, ami eszünkbe jut. A kulcsszó pontosan az a kifejezés lesz, amit akkor beírtunk a kereső mezőbe. pl. fekete tea

Mielőtt elkezded gyártani a tartalmakat, fontos meghatározni azt a 3-4 fő kulcsszót, amire a vállalkozásod épül és amire a felhasználók is keresnek. Ha például teákat árulsz a webshopodban, akkor az elsődleges kulcsszó lehet akár a ‘tea’ kifejezés is. Ha több terméket is árulsz, akkor a fő kulcsszavak száma is több lesz. Fontos, hogy ezeket a szavakat már az elején határozd meg, ugyanis a későbbiekben ezzel fogunk tovább dolgozni.

A felhasználók gyakran keresnek úgy egy bizonyos témára, hogy az eltér az általad meghatározott kulcsszótól, de mégis ugyan arra gondoltok. A kulcsszókutatás segít megtalálni ezeket a plusz kifejezéseket és a hozzájuk kapcsolódó ragozásokat.

7. Csinálj kulcsszókutatást

A kulcsszókutatás során azokat a már meghatározott fő kulcsszavakat használjuk fel, amelyek teljes egészében lefedik a vállakozás témáját. 

A kulcsszavakat keresési mennyisége alapján3 nagy csoportba lehet sorolni:

Short-tail

Medium-tail

Long-tail

Short-tail

A short-tail vagy head kulcsszavakhoz tartoznak azok a kifejezések, amelyekre az adott iparágban a legtöbben keresnek. Ezek a szavak általában 1-2 kifejezésből szoktak állni, épp ezért pontosan nem derül ki, hogy a mi a célja a keresésnek. Például a ‘tea’ (4500 keresés) kulcsszóra keresve nem lehet meghatározni, hogy milyen teára gondolunk, és pontosan mit is akarunk csinálni vele? Vásárolni? Elkészíteni?

A head kulcsszavakra gyakran több tízezren keresnek havonta, épp ezért a verseny is hatalamas rájuk. Ugyanakkor a konverzió, nagyon alacsony, hiszen nem tudjuk pontosan mit keres a felhasználó.

Medium és Long-tail

A medium és long-tail kulcsszavakra viszonylag alacsony a keresési mennyiség, hiszen ezek a kulcsszavak gyakran 3-4, de akár 5+ szóból is állhatnak. A keresések specifikusak, épp ezért könnyen meg lehet határozni, hogy mire kíváncsi a felhasználó. Például a ‘fekete tea hatásai’ (450 keresés) kulcsszóra keresve tudjuk, hogy nem a vásárlás a cél, hanem az információ szerzés.

A kulcsszókutatás során elsősorban azokat a kifejezéseket keressük, amelyek a medium és long-tail kategóriába tartoznak, ugyanis ‘rövid távon’ ezekkel tudod a legjobb eredményeket elérni. A kulcsszavak keresése közben érdemes megvizsgálni, hogy az adott kifejezésekre milyen a keresési gyakoriság, hiszen azokra a kulcsszavakra nem éri meg optimalizni, amire nem keresnek a felhasználók. Fontos, hogy a weboldaladhoz tartozó összes aloldal egy-egy kulcsszóra legyen optimalizálva és ne mind ugyanarra, hiszen akkor egymás ellen versenyeznek a tartalmak.

A kifejezéseknek megkereséséhez több ingyenes és fizetős eszköz is rendelkezésedre áll.

Ingyenes eszközök pl. Ubersuggest.org, keywordtool.io, Rank tracker

Fizetős eszközök: pl. SEMrush (7 napig ingyen ki tudod próbálni a prémium verziót) vagy az Ahrefs, amit (7 napig 7 $-ért  tudsz kiróbálni.)

Kulcsszókutatás SEMrush

8. Figyelj a keresési szándékra

Fontos, hogy a kiválasztott kulcsszóra csak olyan tartalmat készíts, ami megfelel a már meglévő Google találtok típusával. Ha a felhasználók információ szerzés céljából keresnek az adott kulcsszóra, akkor hiába van neked egy remek termék oldalad, az algoritmus nem fog előre sorolni. Azt, hogy a Google milyen típusú oldalakat részesít előnyben, egyszerűen meg tudod vizsgálni, az adott kulcsszóra keresve. Ha blogcikkek jelennek meg, akkor neked is cikket kell írnod, ha kategória oldal, akkor pedig neked is kategória oldalt kell optimalizálni arra a kifejezésre.

9. Használj rövid SEO barát URL-t

URL cím

A honlaphoz kapcsolódó aloldalak mind-mind külön URL címen érhetők el. Fontos, hogy ezek az elérési útvonalak könnyen értelmezhetők, rövidek, és áthatók legyenek. Gyakran elkövetett hiba, hogy a WordPress alapértelmezett URL szerkezetét használják, ami se nem keresőbarát, se nem felhasználóbarát. SEO szempontból az URL-eket két nagy csoportba lehet sorolni:

Dinamikus URL

A dinamikus URL címeket úgy tudod a legkönnyebben felismerni, ha megnézed a felépítését, ha látsz benne kérdőjelet, egyenlőség jelet vagy más ehhez hasonló karaktert (?, =, &), akkor nagy valószínűséggel az egy különböző paraméterek alapján változó dinamikus URL.

https://seolabor.hu/?p=123

Statikus URL

A statikus URL-ek nem tartalmaznak semmilyen paramétert, átlátható a felépítésük, ami mind a felhasználóknak, mind a keresőrobotok számára fontos. Rövid, egyszerű, könnyen megjegyezhető, és még az átkattintási arányt is növeli.

https://seolabor.hu/seo-audit

A keresőbarát URL-t a ‘Wordpress vezérlőpult > Közvetlen hivatkozások > Bejegyzés címe’ menüpontnál tudod állítani. Ezzel a beállítással a WordPress automatikusan az éppen aktuális tartalom címe alaján határozza meg az ahhoz kapcsolódó URL-t.

URL szerkezet beállítása

10. Használj beszédes címet

meta title

SEO szempontból a title, vagyis oldal címe nagyon nagy szerepet játszik a rangsorolás kialakításában. A meta title hossza nem lehet több 50-55 karakternél, ugyanis a Google az ennél hosszabb címnek egyszerűen levágja a végét. A Yoast SEO ‘meta box’ felülete folyamatos visszajelzést ad, hogy a cím megfelel-e keresőoptimalizálási szempontból.

Meta title szerkesztése

A title-ben célszerű az oldalhoz tartozó fő kulcsszót is belefogalmazni, hogy a Google számára is értékes legyen, valamint a felhasználók is viszont lássák a címben a keresett kifejezést. A beszédes cím átkattintásra ösztönzi a felhasználókat, érdemes mindig olyat megadni, ami megfogja az embert és szívesen kattint rá, mert érdekli, hogy mi lehet a tartalom.

11. Írj átkattintásra buzdító meta leírást

Meta description

A weboldal meta leírása SEO szempontból kevésbé fontos, hiszen közvetlenül nem befolyásolja a helyezéseket. Ugyanakkor a megfelelően kialakított 1-2 mondatos leírás növelheti az átkattintási arányt (CTR – Click-Through Rate), ami több látogatót és jobb helyezéseket eredményez. Érdemes belefogalmazni az éppen aktuális kulcsszót is a leírásba, hiszen a Google félkövérrel emeli ki azt a kulcsszót, ami megegyezik a keresett kifejezéssel. Célszerű itt is figyelni a hosszra, a meta leírás nem lehet több 150-155 karakternél. 

Meta description szerkesztése

12. Használj címsorokat

A címsorok (headingek) segítenek tagolni az egybefüggő szöveget és egy hierarchikus formába rendezik az oldal tartalmát. Fontos, hogy az oldalon elhelyezett H1-nek mindig kulcsfontosságú szerepe legyen, hiszen ez a címsor kapja a legnagyobb prioritást SEO szempontból és csak utána a H2 > H3 stb. A fő kulcsszót és a kapcsolódó kifejezéseket is vegyesen érdemes használni a headingeben, hogy minél természetesebbnek tűnjön a tartalom. Pl.

Fekete tea jótékony hatásai a szervezetre- H1

Fekete tea hatásai – H2

Antioxidáns – H3

Immunrendszer – H3

stb.

13. Használj belső és külső linkeket

A honlapon elhelyezett hivatkozások nem csak a felhasználók számára hasznosak, SEO értékük is van. A belső linképítés azaz, amikor egy korábbi releváns bejegyzésedre hivatkozol, segít a Google-nek jobban megérteni a tartalmat, nagyobb prioritást biztosít az adott oldalnak, valamint a felhasználók is tovább tudnak olvasni az adott témában. A belső linkek horgonyszövege lehet akár pontos egyezésű kulcsszó is, de akár valamilyen sallang ‘kattints ide’, ‘olvasd el’ általános szöveg is, a lényeg, hogy csak olyan cikkeket linkelj meg, amelyek valóban relevánsak abban a témában.

Külső linkeket csak akkor érdemes elhelyezni a tartalomban, ha valamilyen kutatásra, felmérésre vagy forrásra hivatkozol, ugyanis a kifelé mutató linkek a weboldalad erejének X százalékát továbbadja az adott honlapnak. Persze ez nem azt jelenti, hogy soha ne helyezz el kifelé mutató linkeket. A lényeg, hogy ne legyen minden tartalomban 10-15 külső hivatkozás, csak annyi ami valóban szükséges.

14. Használj strukturált adatokat

A honlaphoz létre tudsz hozni strukturált adatokat (schema markups). Ezek az adatok olyan kódrészletek, amikkel plusz információkat tudsz megjeleníteni a találati lista alapértelmezett meta adatain túl. A Google strukturált adatok lehetnek például, értékelések, termék információk, árak, készlet db szám, stb. Fontos, hogy ezekkel a plusz információkkal direkt módon nem tudod befolyásolni a helyezéseket, de indirekt módon, akár 30%-kal növelheted az átkattintási arányt.

Google strukurált adatok

A strukturált adatok létrehozásához érdemes telepíteni a Schema – All In One Schema Rich Snippet bővítményt. A plugin beállításaiban (configuration) lehetőség van megadni, hogy pontosan milyen markupot akarsz használni. pl. Termék, Szolgáltatás, Esemény stb.

strukturált adatok beállítása

15. Töltsd ki a képek alternatív szövegét

A SEO folyamatokba képek optimalizálása is beletartozik, épp ezért a SEO ellenőrzés következő eleme, a képekről és azon belül a képek alternatív szövegéről fog szólni. A képek keresőoptimalizálásáról már írtam korábban egy részletes bejegyzést, amit érdemes elolvasnod, ha bővebben is érdekel is a téma. Az alt text vagy magyarul alternatív szöveg, akkor fog megjelenni, ha a kép valamiért nem jelenik meg a honlapon. Ha nem tölt be a kép ez a szöveg fog megjelenni helyette, tehát úgy kell megadnod, hogy akkor is tudják a látogatók, hogy miről szólna az adott kép, ha csak egy helyettesítő szöveget látnak. A WordPress felületén az adott kép feltöltése után rögtön meg tudod adni az alternatív szöveget, amibe érdemes a kulcsszót is megemlíteni.

16. Tömörítsd a képeket

A honlap gyors betöltését legtöbbször a nagyméretű képek akadályozzák meg, ugyanis az eredeti méretben feltöltött fotók gyakran 3-4x több helyet foglalnak, mint a tömörített társaik. A képek veszteségmentes tömörítéséhez az ingyenes TinyPNG online képtömörítő eszközét ajánlom, amivel akár 60-70%-kal tudod csökkenti a fotók méretét minőségromlás nélkül.

A képen látható, hogy az eredetileg 1,7 MB-os kép tömörítés után, már csak 683 KB maradt, ami 60%-kal kevesebb helyet foglal, mint az eredeti.

Képek tömörítése

A weboldal betöltési sebességét a GTmetrix eszközzel tudod ellenőrizni, ahol pontosan látni fogod, hogy melyek azok a képek, amelyek még optimalizálásra szorulnak.

Gtmetrix betöltési sebesség teszt

17. Minimalizáld a Javascript és CSS fájlokat

A lassú betöltés másik oka, hogy nincsenek optimalizálva és minimalizálva a Javascript és CSS fájlok. A böngésző minden weboldal betöltésekor rengeteg HTML, CSS és Javascript kódot kér le a szerverről, ami ‘sok’ időbe telik. Ahhoz, hogy csak azokat a fájlokat töltse le a böngésző amire valóban szükség van, érdemes tömöríteni és kizárni a nem szükséges fájlokat. Ehhez az ingyenes Autoptimize WordPress bővítményt ajánlom, amit a hasonló módon tudsz telepíteni, mint a Yoast vagy a MonsterInsights pluginokat.

Autoptimize fáljok tömörítése

Ha viszont komolyabban szeretnél foglalkozni a honlap cache fájlok tömörítésével, akkor a WP Rocket bővítményt tudom javasolni, amivel nagyon pontosan megtudod határozni, hogy milyen fájlok, milyen módon legyenek tömörítve, illetve kizárva.

WP Rocket fájlok tömörítése

18. Használj SSL tanúsítványt

A HTTP egy adatátviteli forma, ami felhasználó és a szerver között biztosítja a kommunikációt. Azonban ez a fajta adatátvitel, nem biztonságos, és könnyen illetéktelenek kezébe kerülhetnek a honlapon megadott felhasználónevek, jelszavak, email címek, telefonszámok és bankkártya adatok.

Ahhoz, hogy az adatátvitel biztonságos és titkosított legyen. SSL tanúsítványt, azaz HTTPS protokollt kell használni. A HTTPS (Secure HyperText Transfer Protocol) egy olyan biztonságos protokoll, ami adatokat mindkét irányban egy titkosított csatornán közvetít.

Az ingyenes SSL tanúsítvány beállításához kérd a tárhelyszolgáltató segítségét, ekkor egy 3 hónapos, úgynevezett Let’s encrypt csomagot fogsz kapni, amit negyedévente mindig meg kell újítani. Fontos, hogy az SSL tanúsítvány aktiválása után, a régi HTTP-n elérhető tartalmak, megfelelően át legyenek irányítva az új biztonságos HTTPS-re. Ehhez az ingyenes Really Simple SSL bővítmény a legalkalmasabb. A telepítés után a plugin automatikusan 301-es átirányítással minden aloldalt a megfelelő helyre irányít.

19. Ellenőrizd, hogy mobilbarát-e az oldal

A weboldal telefonra optimalizálása fontosabb, mint valaha, hiszen ma már a felhasználók többsége mobilon keres, épp ezért a SEO ellenőrző lista utolsó eleme a mobilbarát teszt. Egy 2014-es felmérés alapján a felhasználók több, mint 60%-ka mobilról keres, ma ez a szám 70-80% körül lehet. Fontos, hogy minden reszponzív weboldal mobilbarát, de nem minden mobilbarát weboldal reszponzív. WordPress oldalak esetében a reszponzivitás elsősorban a megfelelő sablonon alapszik. A sablon kiválasztásánál a dizájn és a kialakítás mellett érdemes megvizsgálni a mobilbarát verziót is. A Google hivatalos mobile friendly eszközével egy URL alapján ellenőrizni tudod az adott sablon reszponzivitását.

Mobilbarát teszt

Összegzés

A fenti 19 pontos SEO ellenőrző lista tartalmaz minden olyan fontos keresőoptimalizálási tippet és trükköt, amit kezdőként fontos, megísmerned. A lista egy kiváló alapot ad, hogy merre érdemes elindulni és milyen beállításokra kell figyelni. Fontos, hogy a SEO egy hosszú távú befektetés, ne várd el, hogy egy friss honlap pár hét alatt felkerül a Google első oldalára. Ugyanakkor a folyamatos tartalom gyártással és tudatos optimalizálással belátható időn belül utol lehet érni a versenytársakat.