A Google egy új ellenőrzési funkcióval kísérletezik a keresésben, amely megkönnyíti a felhasználók számára, hogy elkerüljék a hamis vagy csalárd weboldalak linkjeire való kattintást. Egyesek a Google keresési találatokban az üzleti linkek mellett kék, ellenőrzött jelöléseket látnak, amelyek azt jelzik, hogy a vállalat – például a Meta vagy az Apple – valódi, nem pedig egy olyan másoló, aki megpróbál hasznot húzni egy felismerhető márkából.
„Rendszeresen kísérletezünk olyan funkciókkal, amelyek segítik a vásárlókat a megbízható online vállalkozások azonosításában, és jelenleg egy kis kísérletet végzünk, amely bizonyos vállalkozások mellett ellenőrzőjeleket jelenít meg a Google-on” – mondta a Google közkapcsolati szóvivője, Molly Shaheen a The Verge-nek.
Jay Peters, a The Verge munkatársa a Microsoft, a Meta, az Epic Games, az Apple, az Amazon és a HP hivatalos oldalainak linkjei mellett is kék pipákat szúrt ki, de ezek már nem jelentek meg, amint bejelentkezett egy másik Google-fiókba – vagyis ezt a kísérletet még nem terjesztik ki széles körben.

Ha a pipa fölé viszed az egered, megjelenik egy üzenet, amely elmagyarázza, hogy „a Google jelei arra utalnak, hogy ez a vállalkozás az a vállalkozás, aminek mondja magát”, amit Shaheen szerint olyan dolgok határoznak meg, mint a weboldal ellenőrzése, a Merchant Center adatai és a kézi felülvizsgálatok.
Az új keresési kísérlet úgy tűnik, hogy a Google Brand Indicators for Message Identification (BIMI) funkciójának kiterjesztése, amelynek segítségével a Gmail webes és mobilalkalmazásaiban pipa jelek jelennek meg az ellenőrzési platformot elfogadó feladók mellett. A Google hivatalosan még nem jelentette be a keresési ellenőrzőjeleket, és azt sem közölte, hogy mikor (vagy ha) több felhasználó számíthat a funkció megjelenésére.