Híraggregátorok – Minden, amit tudni akartál róluk, mint weboldal tulajdonos

Egy korábbi cikkben belekezdtünk abba, hogy sokan híroldalt szeretnének üzemeltetni, amelyen Google AdSense hirdetéseket jelenítenének meg, és ehhez keresnek forgalomnövelő lehetőségeket. Az alapvető lehetőségekkel már sokan tisztában vannak: organikus forgalom, fizetett, közösségi média. Ám itt van még nekünk a híraggregátoros megoldás is, amely még ingyenesen is hozhat pár extra látogatót a számunkra.

Híraggregátorok Magyarországon

A híraggregátorok még manapság is nagy népszerűségnek örvendenek, mert rengeteg „hírfaló” van. Ezek a felhasználók egy helyen kényelmesen szeretnék elérni a legnépszerűbb forrásokból a híreket. Minél többet, minél több helyről.

Lássunk pár példád arra, hogy milyen híraggregátorok léteznek Magyarországon, ahová fontos (vagy érdemes) lenne bekerülnie a weboldaladnak, ahhoz, hogy minél több látogatót csalj rá.

Google Hírek

Az egyik és talán legfontosabb a Google Hírekbe való bekerülés lenne. Ezt saját magad is el tudod végezni, ugyanis csak pár technikai beállításon kell végig menned ahhoz, hogy a Google Hírek „érzékelje” a híroldalad. Sajnos azonban ennek az elvégzése nem garantál azonnal forgalmat az oldaladra.

Több híroldalt küldtünk már be a Google Hírekbe, ám az eredmények változóak voltak. Volt egy oldal, ahol 1 évi folyamatos hírgyártás ellenére sem sikerül elérni azt, hogy hiteles forrásként kínálja híreinket az olvasóknak, míg egy másik oldal 3 hónap után fel-felbukkant a hírek között.

Mondhatnánk azt is, hogy elég „telített a piac” a hírek területén is, mert a nagy híroldalakkal egy egyszemélyes hírgyártónak nehéz versenyezni, főleg ha az általános híreket célozza meg.

Ha még nem találkoztál volna a Google Hírekkel, akkor itt az alábbi menüpontokat láthatod majd (a képen).

Kezdőképernyő, itt kissé ömlesztve kapjuk a híreket, az elmúlt pár nap legfontosabbjait. A javasolt menüpontban a személyre szabott ajánlatok várnak, míg a követve menüpontban értelemszerűen azok a források, amelyekre feliratkoztál.

g hirek menupontok

Ezután látsz majd olyan menüpontokat, mint a Magyarország, VIlág, helyi, vállalkozás, tudomány és tech, szórakozás, sport. Vagy ehhez hasonlók, ha nem választottál ki semmilyen más specifikus lehetőséget.

Mégis mekkora forgalmat remélhetsz a Google Hírekből? Legyen ez egy példa arra, hogy ez az adott oldal kb 8 hónapban elért közel 1600 kattintást. Nem rossz, de nem is túl jó – bár ízlések és pofonok.

g news 12ho

Sajnos azonban a Google Hírek (+ Discover, és keresés) is mintha függene a Google alap algoritmus frissítésektől, mert általában ezek vagy megjutalmazzák a híroldalt azzal, hogy bekerülnek az aggregátorba, vagy megbünteti őket azzal, hogy nem mutatja tovább a híreiket.

Úgyhogy, csak a Google Hírekre támaszkodni úgy vélem nem szabad. Egy rendkívül jó dolog, és nagyszerű presztízs értékkel is bírhat, ha a weboldalunkat mutatja a rendszer, ám mint fő forrás sajnos eléggé ingoványos.

De ettől függetlenül csináld meg a technikai részeket, hogy bekerülhess.

Startlap /  Hírstart

A Startlap még ma is igazán népszerű, akár hiszed, akár nem. Az Ahrefs adataira támaszkodva azt látjuk, hogy az oldalt kicsit több, mint 800 ezer látogató találja meg havonta csak a Google keresőből.

startlap ahrefs

Ettől természetesen jóval több lehet az oldal látogatottsága, hiszen ez az eszköz a direkt forgalmat nem tudja mérni. Tehát azokat a látogatókat, akik begépelik a startlap.hu-t az URL mezőbe, vagy könyvjelzőből egyenesen oda mennek.

A Startlapra kikerülni sajnos fizetős dolog, ám a kapcsolattartóval különböző csomagokat is meg lehet beszélni, attól függetlenül, hogy milyen keretettel szeretnéd „hirdetni” a híreid.

A Hírstart és a Startlap is ugyanúgy a Central Médiacsoporthoz tartozik, ám oda ingyen is be lehet kerülni. Annyi a teendőd csak, hogy a kapcsolati menüpontban megkeresed a kapcsolattartót emailben, aki segít felvenni a híroldalad RSS feed-jét a rendszerükbe.

hirstart ahrefs

Az Ahrefs adataiból kiderül, hogy a két oldal eléggé hasonló eredményeket képes elérni, bár közel 300 ezer organikus látogatóval kevesebbet kap a Hírstart, mint a Startlap. Ennek ellenére, mivel ingyen be lehet kerülni, érdemes megfontolni ezt a lehetőséget.

Hogy mennyi látogatót kaphatsz ingyen? Ez attól függ, hogy milyen témában készülnek a híreid, mekkora verseny van és hogy hány hírt gyártasz egy nap.

Hírkereső / Kapu.hu

A Hírkereső és a Kapu.hu is ugyanahhoz a tulajdonoshoz tartozik, így ismét egybe tárgyalnám őket. Sajnos ide nekem nem sikerült bekerülni egyik oldallal sem, talán a külföldi lakcím miatt.

Sajnos a megadott email címre való üzeneteimre nem érkezett válasz.

De, hogy nézzünk meg pár adatot is, hátha te sikererrel jársz.

A Hírkereső tűnik jelenleg a látogatottabbnak, ha csak az organikus eredményeket nézzük az Ahrefs adatai alapján. A cikk írásakor az oldal körülbelül 650 ezer organikus látogatót fogad havonta, ezzel pedig a Startlap után a második leglátogatottabb híraggregátornak tekinthető.

hirkereso ahrefs

A Kapu.hu esetében pedig 430 ezer látogatóról beszélhetünk. Érdekes megemlíteni, hogy a Kapu.hu 2018-ban még 1 milliós organikus látogatottsággal büszkélkedhetett, ám azóta szép folyamatosan csökkent a forgalom az oldalon. A Hírkeresőnél 2021-ben pedig 1,6 milliós organikus látogatószám volt!

Ha kíváncsi vagy a Hírkereső mögötti sztorira, akkor érdemes megnézni Mándó Milán (Minner.hu) videóját.

A videó láttán felmerülhet benned a kérdés, hogy vajon érdemes lehet-e még belekezdeni egy híraggregátor oldal üzemeltetésébe? Nos ez egy jó kérdés, több kisebb konkurens is próbálkozik betörni a piacra, ám személyes véleményem szerint nagyon nehéz helyzetben vannak, ugyanis a fenti oldalakat feltehetőleg már megszokásból látogatják az emberek. Így „átszoktatni” valakit egy sokkal nehezebb feladat lenne.

Ennek ellenére ha szeretnél próbálkozni akkor csak rajta! Ha sikerül érdemi eredményt felmutatni, akkor szívesen beszámolok róla.

További magyar híraggregátorok

Ebben a részben találsz még pár híraggregátort, amelyet az évek során találtam. Az általuk küldött forgalom mennyisége viszonylag kisebb, mert sokkal kevesebben látogatják ezeket az oldalat, mint a fent említett nagyágyúkat. Valószínűleg van még ettől is több.

Az Impresszum vagy a kapcsolati oldalon megadott email címeken jelentkezhetsz az oldal tulajdonosainál, kapcsolattartóinál, hogy beküldhesd az RSS-feeded.

Seolabor
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.