Kisvállalkozó SEO tippek – Hogyan növeljem az organikus forgalmam?

Kisvallalkozo SEO tippek

Manapság egyre többen vállalkoznak online köszönhetően az egyre népszerűbb online oktatóanyagoknak. Ebből a kisvállalkozó SEO tippek cikkből megismerheted, hogyan tudod kissé felturbózni az interneten a jelenléted, és egy kis (vagy több) ingyen forgalmat szerezni Google bácsitól.

Egyre többen adnak ki “Hogyan vállalkozz”, vagy “Vállalkozás indítás” kurzust, ám ezek többségéből nem derül ki, hogy hogyan is tudnánk jobban felkészíteni a weboldalunk.

Az is könnyen előfordulhat, hogy már egy ideje működik a weboldalad, vagy a webáruházad, de az organikus forgalmad csapnivaló. Mit lehet ilyenkor tenni? Adok pár tippet, amit akár te is elvégezhetsz egy hétvége alatt.

Kisvállalkozó SEO tippek: Kezdő szint

Lássunk néhány tippet, amivel kezdőként is sikereket érhetsz el.

1, Címsor és meta leírás optimalizálása

Ha már van pár oldal, vagy cikk a weboldaladon, akkor érdemes például fél évente megnézni, hogyan is muzsikálnak a keresőben. Lépj be a Google Search Consoleba, és nyisd meg a Keresési találatok menüpontot. Itt láthatod azokat a kifejezéseket, amire a weboldalad rangsorol. Kattints be az Átlagos CTR-t, és válts át az Oldalak fülre. Ezután nézzük meg, hogy mely cikkeknek a legjobb az átkattintási aránya.

keresesi talalatok es ctr

Sorba is rendezhetjük a listát, így könnyebben láthatjuk, hogy mely cikkeinkre van a legjobb átkattintás. A listában látunk majd olyan cikkeket, amelyre sokkal kisebb ez a százalék, így érdemes ezekkel kezdeni.

Ezután megnézhetjük, hogy az adott oldal milyen kulcsszavakra rangsorol. Mennyi a kattintás, a megjelenítés, a CTR és a helyezés az egyes kulcsszavakra.

kulcssszavak ctr elemzese megjelenites szerint

Amint láthatjuk, ez az oldal ezekre a kulcsszavakra jelenik meg a keresőben, ám mindössze egy kattintást ért el. Ebben az esetben nyissuk meg ezt az oldalt, és nézzük meg, hogy milyen meta leírást és címet adtunk meg. Próbáljuk meg a magas megjelenítéssel rendelkező kulcsszavakat beépíteni szóismétlés nélkül. Például:

A “plain phone case”, az “eco friendly phone cases”, “plain phone cases”, “green phone cases” szavakból összegyúrhatunk egy szép címsort. Esetünkben ez lehet például a következő: “Eco friendly plain green phones”.

2, Tartalom kiegészítése

Ha már nyitva van a Search Console, és megnéztük, hogy az adott oldal milyen kulcsszavakra rangsorol, akkor a címsor és a meta leírás után érdemes azt is megnéznünk, hogy ezek a kifejezések egyáltalán megtalálhatóak-e az oldalon. Ha nem, akkor egészítsük ki az adott oldal tartalmát a hiányzó kulcsszavakkal.

Természetesen ezt nem csak össze-vissza beleírva, kulcsszó túlhalmozást végezve, hanem szép értelmes mondatokkal kiegészítve a tartalmunkat. Ha ezzel megvagyunk, akkor mentsük el a munkánkat, és indexeljük újra az oldalt.

Hogyan indexeljük újra az adott oldalt? Másold ki az URL-t, és a Search Consoleban a link ellenőrző segítségével lekérhetjük az oldalt a Google indexből. Ezután pedig kattintsunk az Indexelési kérelem “gombra”, és várjuk meg amíg a folyamat végbemegy.

url ellenorzes es ujra indexeles

3, Kulcsszókeresés

Avagy, nézzük meg azt, hogy milyen olyan témákra tudnánk új cikket írni, amire már amúgy is rangsorol a weboldalunk, de helytelenül. Nézzünk meg egy példát elméletben.

Tegyük fel, hogy van egy cikkünk a Samsung Galaxy A33-as telefonról, és az adott oldal kulcsszavait elemezve feltűnik, hogy az oldal rangsorol továbbá a Samsung Galaxy A35-re és az A34-re is. Nézzük meg a tartalom marketing naptárunkban, hogy írtunk-e már cikket az A35-ről és az A34-ről. Ha nem akkor máris találtunk két olyan témát, amellyel viszonylag könnyedén rangsorolhatunk, hiszen a Google szemében már relevánsak vagyunk.

Ezután ne felejtsünk el az A33-as cikkből az új cikkeinkre linkelni, hogy az olvasó is könnyebben megtalálja az új cikkeinket, és a Google is tudja, hogy az erre a kifejezésre érkező olvasókat a helyes, új oldalra kell majd legközelebb terelnie.

Kisvállalkozó SEO tippek: Haladó szint

Most pedig nézzünk meg egy pár haladóbb technikát, amivel akár még linket is szerezhetünk az oldalunkhoz. Természetesen a linképítés egyik legkönnyebb módja az, ha kérdezünk. Akár egy e-mail váltás is elég hozzá.

A lenti tweet is azt mutatja, hogy a linkek mennyire fontosak.

1, Linképítés: Kérd meg, hogy tegyenek rólad említést

Ha szolgáltatásod van, és vannak ügyfeleid, megkérheted őket, hogy helyezzenek el a weboldalukon (a legjobb megoldás a főoldal lenne) egy rólad szóló linket. Ez lehet olyan egyszerű, mint például az, hogy “partnerünk a Seolabor“.

2, Linképítés: Vendégcikk

Hiszed vagy sem, de még mindig működik. Egyszerűen felkereshetsz e-mailben néhány a témádhoz hasonló oldalt, és megkérheted őket, hogy beküldhetsz-e számukra vendégcikket. Megkérdezheted azt is, hogy esetleg lehetsz-e állandó szerző ott, így akár több olvasót tudsz az oldaladra terelni, több linket tudsz elhelyezni, és még referenciának is jó lesz a következő vendégcikk megkereséskor.

kisvallalkozo seo tippek

Például egy, a fentihez hasonló kereséssel kezdhetjük a folyamatot, és máris találunk pár lehetőséget.

“keresőoptimalizálás” inurl:vendégcikk
“marketing” intitle:vendégcikk
küldj be cikket / cikk beküldés / külsős szerző / vendégszerző

Angol nyelven például így kereshetsz rá:

“Travel” inurl:contributors
“Travel” inurl:authors
intitle:”guest post” “Travel”
inurl:”Travel” “contributor”
“Travelor Traveling” + “guest post”
“write for us” + “Travel”
“Guest Posting” + “Travel”

3, Linképítés: Fizetett linkek

Ha nincs sikerülk a fenti két módszerrel, vagy mégis pénzt kérnek a cikk beküldésért, akkor érdemes átgondolni, hogy melyik fizetett cikk elhelyezés éri meg a legjobban. Itt már meg kell vizsgálnunk nem csak az árat, de az adott oldal domain erősségét.

Bár a Google szabályzata ellen megy a fizetett linképítés, mégis napjaink egyik legjobban fizetett üzletága.

Hogyan nézzük meg ingyen egy domain erősségét, és miért fontos ez? 

Az Ahrefs ingyenes Domain ellenőrzőjének segítségével te is könnyedén megnézheted egyes oldalak DR értékét. Ez megmutatja, hogy “kb” milyen erőssége lehet egy domainnek. Ahogy a képen is látod a Seolabor.hu-ra jelenleg egy DR20-as értéket mutat. Körülbelül 24 weboldalról van 212 linkje az oldalnak.

domain authority rating ingyen megnezese

Végszó

Remélem ez a pár tipp segít neked is növelni az oldalad forgalmát. Nézz vissza majd az oldalra, ahol majd újabb tippeket osztok meg.

Vélemény, hozzászólás?