Kulcsszókutatás gyorsan – A legjobb ingyenes eszközök

a legjobb kulcsszó kereső eszközök listája

Keresőoptimalizálóként, és ami még fontosabb online marketinges szakemberként, a kulcsszókutatás a legjobb barátod. Végül is mi értelme weboldalt vagy blogot készíteni, ha senki sem találja meg? A kulcsszókutatás minden SEO-stratégia sarokköve, mert lehetővé teszi, hogy megértsük, mit keresnek a keresők, amikor a webhelyünkre érkeznek. És ami még fontosabb, a kulcsszókutatás segítségével azonosíthatjuk, mely kulcsszavak jelentik a legjobb lehetőséget a forgalom növelésére. Online marketinges szakemberként gyors és hatékony kulcsszókutatásra van szükség, hogy visszatérhessünk más tevékenységekhez, például tartalomkészítéshez és linképítéshez.

Ebben a blogbejegyzésben bemutatunk néhány tippet, hogyan tehetjük hatékonyabbá a kulcsszókutatást, bemutatok párat az ingyenes kulcsszó kereső eszközök listájából is, hogy időt takaríts meg.

Hogyan keressük meg a legrelevánsabb és legnépszerűbb kulcsszavakat

A kulcsszókutatás első lépése az, hogy megtalálja a réspiacához leginkább releváns és legnépszerűbb kulcsszavakat. Ez segít megérteni az emberek által keresett témákat, amelyeket felhasználhat a tartalomban, és azt is megtudhatja, hogy mekkora a potenciális keresési mennyisége. Amikor elkezdi a kulcsszókutatást, győződjön meg arról, hogy a célközönségére gondol. Ez segít abban, hogy megtalálja a megfelelő kulcsszavakat, amelyekre ügyfelei valóban keresnek. A legjobb kezdés az, ha belehelyezed magad az ügyfél helyébe, és átgondolod, mit keresnének, ha olyan problémát szeretnének megoldani, amelyet a terméke vagy szolgáltatása megold.

Amint beírtuk a kívánt keresési kifejezést és egy szóközt nyomtunk, úgy rögtön értékes információkat kapunk. A beírt kulcsszavunk “keresőoptimalizálás” után egyből láthatjuk azokat a javaslatokat, amit a Google ajánl az emberek keresési szokásai alapján.

keresőoptimalizálás google keresés

Rögtön kaptunk 9 értékes kifejezést, amiből el tudunk indulni.

A kulcsszókutatás itt még nem ért véget, hiszen (ha szerencsénk van – és általában az van) a találati lista legalján fekínál további kifejezéseket, amire az emberek keresni szoktak. Lássuk:

keresőoptimalizálás ajánlott kifejezések

 

Használd a Google Kulcsszótervezőjét (más néven a Google Keyword Planner eszközét)

A kulcsszókutatás következő lépése a Google Kulcsszótervezőjének (más néven Google Keyword Planner eszközének – ami a Google Ads-ban található) használata. Ez a legjobb hely a kulcsszavaidra vonatkozó keresési mennyiség és versenyadatok lekéréséhez. Használhatod az eszközt arra is, hogy megtekintsd, mennyi lenne a potenciális kattintásonkénti költség, ami segít azonosítani azokat a kulcsszavakat, amelyekre a legjobb lenne ha megjelenne az oldalad.

A kulcsszótervező ingyenesen használható, viszont regisztráció során egy hirdetést létre kezz hozzunk. Ezt a hirdetést azonnal le is tudjuk állítani még mielőtt éles lenne, és így lehetőségünk van a Kulcsszótervező használatára. Sajnos a pontos keresési számokat csak akkor mutatja már a Google, ha aktívan hirdetsz is. Ellenkező esetben csak egy skálát ad meg, pl 10-100, ami megnehezíti kicsit a dolgunkat, mert sajnos nem fogjuk tudni, hogy a skála melyik részén helyezkedik el a kulcsszavunk. De amint látjuk a pontosabb számokat, úgy egyre jobban tudunk fókuszálni a jobb potenciállal rendelkezőkre.

Ám még a kis keresési mennyiségű kulcsszavakat sincs okunk figyelmen kívül hagyni, mert ezek általában sokkal specifikusabb kérdédéseket is tartalmazhatnak, amelyre eddig még senki nem válaszolt meg érdemben.

Ne hagyatkozz egyetlen eszközre a kulcsszókutatáshoz

A kulcsszókutatás nagyon szubjektív lehet, és nincs olyan eszköz, amely tökéletes kulcsszókutatási adatokat biztosítana. A legpontosabb adatok megszerzésének legjobb módja a különböző eszközök kombinációja. Vannak olyan eszközök is, amelyek jobban megfelelnek bizonyos iparágaknak, mint mások. Ha például az egészség- vagy wellnessiparban dolgozol, a Google Trends jó kiindulópont a kulcsszókutatáshoz. Egy fontos dolog, amit szem előtt kell tartani, hogy a kulcsszókutatásnak az iparágtól függően változnia kell. Ha az egészség- és fitnesziparban dolgozol, akkor nyilvánvalóan más kulcsszavakra lesz szükséged, mint az, aki az építőiparban dolgozik. Ez azért fontos, mert segít azonosítani, mely kulcsszavak jelentik a legjobb lehetőséget vállalkozásod számára.

Keywordtool

Ez a kis egyszerű webes alkalmazás rengeteg magyar szót ismer, és ahogy beírtuk a keresendő kulcsszavunkat, szinte pillanatok alatt kilistázza az adatbázisából a találati listát. Egyetlen hátránya, hogy sajnos a keresési mennyiséget nem láthatjuk. Viszont ahogy szűkítjük a témánkat, úgy csökken a találati lista is. A használatához nincs szükségünk regisztrációhoz sem.

A másik nagy előnye, hogy a kijelölt kulcsszavainkat az alkalmazás jobb alsó sarkában lévő ikon segítségével le is tudjuk tölteni különböző formátumokban. A kulcsszó kereső eszközök között ez is nagyon népszerű kis alkalmazás köszönhetően a széles magyar nyelvű tudásának.

keywordtool az ingyenes kulcsszó kereső eszközök egyike használat közben

Google Search Concole

Amennyiben már össze van kötve a weboldalad, vagy webáruházad a Google Search Console-al, és eltelt egy pár hónap, úgy látni fogod a rendszerben azokat az adatokat amire a vállalkozásod rangsorol. Ez egy nagyon értékes dolog, mert látni fogod azt, hogy a Google hogyan értelmezi a weboldalad.

Ha vannak olyan oldalak amelyre meglepetésszerűen más szavak jelennek meg, mint amire vártad, úgy látni fogod, hogy ideje újra optimalizálni azt az adott oldalt, esetleg oldalakat.

Továbbá a Search Console azért is jó, mert össze tudsz hasonlítani időszakos adatokat. Jobban teljesít a weboldalad, mint 3-6 hónapja?

search console kulcsszó elemzés

Itt láthatjuk, hogy ez az oldal a SEO Powersuite price-ra több alkalommal jelent meg, mint a Sale szavasakra. Így következtethetünk arra, hogy az emberek először az árra kíváncsiak, míg a “sale”-re főleg azok, akik már tisztában vannak a szoftvercsomag használatával, és az akciós időszakot keresik.

Ügyelj az ingyenes eszközök időkorlátaira és korlátozásaira

Bár számos kulcsszóeszköz kínál ingyenes elemzést, ügyelj arra, hogy mennyire pontosak a kulcsszókutatási adatok. Számos fizetett kulcsszóeszköz több adatot és pontosabb elemzést kínál, mint az ingyenes kulcsszóeszközök. Az ingyenes kulcsszóeszközök azonban továbbra is segíthetnek abban, hogy jobb képet kapj azokról a kulcsszavakról, amelyekre érdemes összpontosítani. Segíthetnek abban is, hogy megértsd, hogyan optimalizálják versenytársaid webhelyeiket.

Összegezve

A nap végén a kulcsszókutatás fontos, de sokkal fontosabb, hogy megértsük a kulcsszókutatás mögött meghúzódó okokat. Ha megérted az ezek mögött meghúzódó okokat, okosabb döntéseket tudsz hozni az így kapott adatok alapján. A kulcsszókutatásnak gördülékenynek és folyamatosnak kell lennie. Folyamatosan új kulcsszavakat kell keresned, és kutatni kell a már azonosítottakat, hogy megbizonyosodj arról, hogy továbbra is relevánsak, ez utóbbira jó megoldás a Google Search Console, ahogy azt korábban említettem. A kulcsszó kereső eszközök nagy segítséget nyújtanak nekünk, így használjuk őket bátran, vagy megkérheted a SEOLabort, hogy segítsen.

Egy válasz

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük