Miért fontos kulcsszó kereső eszközöket használni?

A keresőoptimalizálás alapja a kulcsszókutatás. Az elmúlt években tartalomgyártás egyre tudatosabbá vált, egyre hosszabb, minőségibb tartalmak kerültek fel a weboldalakra. Épp ezért a 10-15 éve használt kulcsszó optimalizálási technikák már nem fognak működni és Google sem fog előrébb sorolni csak azért mert 20x szerepel a kulcsszó a bejegyzésedben.

A SEO alapú szövegíráshoz átgondolt és tudatosan felépített stratégiára van szükség, ami a megfelelő kulcsszavak kiválasztásával kezdődik. Fontos, hogy a bejegyzést nem csak egy bizonyos kulcsszóra kell optimalizálni, hanem az ahhoz kapcsolódó kifejezéseket is figyelembe kell venni.

Ebben a cikkben a legjobb kulcsszó kereső eszközöket fogom bemutatni, amivel ingyen SEO szakértő bevonása nélkül is meg tudod találni azokat a kifejezéseket, amire érdemes a bejegyzéseidet optimalizálni.

Ingyenes kulcsszó kereső eszközök

Google Trends

A ‘Google Trends’ a Google kulcsszó statisztikáit, azaz, a keresések aktuális trendjét mutatja meg. Meg tudod vele nézni, az egyes kulcsszavak népszerüségét, szezonalitását.

Bár az eszköz önmagában nem alkalmas egy teljes kulcsszó kutatáshoz, de mégis rengeteg lehetőséget rejt magában, épp ezért szerepel a kulcsszó kereső szoftverek listájában.

A kulcsszó megadása után az eszköz egy grafikon segítségével ábrázolja a kifejezés népszerűségét ‘keresőben’.

A keresést tovább lehet ‘szűkíteni’ az ország, időtartam, kategória és formátum megadásával.

Google Trends diéta keresés

Mire tudod használni az eszközt?

Szezonalitás vizsgálata

Ha megnézzük a ‘diéta’ kulcsszóra a felhasználói kereséseket az elmúlt 5 évben, akkor egyértelműen látszik, hogy a decemberi hónapban szinte senki nem keres erre a kifejezésre, viszont januárban ugrásszerű növekedés figyelhető meg.

Google Trends elmúlt 5 év vizsgálata

Ahogy a fenti példa is mutatja novemberben nem érdemes tartalmát gyártani a diétáról, hiszen az embereknek nem ez az elsőszámú problémájuk.

Kapcsolódó kifejezések megtalálása

A fent megadott kulcsszóhoz kapcsolódó kifejezéseket fog feldobni az eszköz. Az egyes kifejezések mellett százalékos értékben határozza meg, hogy az alap kulcsszóhoz képest hány százalékkal népszerűbb az általa javasolt kifejezés.

Google Trends kapcsolódó kifejezések

Tipp: Érdemes a kapcsolódó kifejezésekre újra rákeresni, amivel még több számodra fontos kulcsszót fog feldobni az eszköz.

kulcsszavak összehasonlítása

Ha a kulcsszó keresés során találkozol szinoním szavakkal, érdemes a Google trends-ben összehasonlítani a két kifejezést. Ugyanis a felhasználók nem biztos, hogy úgy keresnek az adott kifejezésre, ahogy elsőre gondolod.

Google Trends kulcsszavak összehasonlítása

Az grafikonon látszi, hogy a ‘diéta’ kulcsszóra sokkal nagyobb az érdeklődés a ‘fogyókúra’ kulcsszóval szemben. A két kifejezés népszerűségét érdemes figyelembe venni, amikor tartalom gyártásra kerül sor. 

A Google Trends hátrány, hogy az egyes keresőszavak pontos havi keresési mennyiségét nem mutatja meg. Valamint a magyar piacon nem kellően nagy az adatbázis, ahhoz, hogy egy teljes Google kulcsszókutatást meg tudjunk vele csinálni. De különböző elemzések és kapcsolódó kifejezések megtalálására kiválóan alkalmas kulcsszó kereső eszköz.

Keyword Sheeter

A ‘Keyword Sheeter’ eszközzel a Google ‘autocomplete’ javaslatait tudjuk megtalálni.

Google autocomplete

A képen látszik, hogy ha elkezdünk begépelni egy kulcsszót a keresőbe, a Google automatikusan feldob olyan lehetőségeket, amire a felhasználók korábban már kerestek ahhoz a kifejezéshez kapcsolódóan.

A ‘Keyword Sheeter’ ezt a munkát spórolja meg neked, az összes medium-long tail kulcsszót kilistázza. A kulcsszó generátor adatait egy kattintásra ki lehet exportálni, amivel utána tovább lehet dolgozni.

Keyword Sheets kulcsszó autocomplete

A képen látszik, hogy az eszköz több mint 1700 kapcsolódó kifejezést talált, ami messze túlszárnyalja a Google kereső ‘autocomplete’ által javasolt pár kifejezését.

A eszközben lehetőség van bizonyos keresőszavak kizárására és hozzáadására is.

Keyword Sheets szűrők használata

A fenti 1700 találatból kizártam az összes olyan kifejezést, amiben szerepel a ‘csirkemell’ szó. Majd megadtam, hogy a ‘recept’ kifejezés minden találatban szerepeljen. A kizárással 187 találat maradt, ami még így is rengeteg.

A kulcsszó generátor hátránya, hogy a szavakhoz tartozó keresési mennyiséget nem mutatja, de a Google által javasolt keresőszavak megtalálásához kiváló eszköz.

Ubersuggest

Az ‘Ubersuggest’ SEO eszköznek csak egy része kapcsolódik a kulcsszó kutatáshoz. Emellett lehetőség van ‘Traffic Analyzer’ (bejövő forgalom elemzésre) és ‘SEO Analyzer’ (egyszerű SEO auditokra és backlink elemzésre) is.

Keyword Ideas

Az ‘Ubersuggest > Keyword Ideas’ fülnél megadott kulcsszóra, az eszköz kilistázza az összes kapcsolódó találatot, ami szerepel az adatbázisában.

Az ‘Ubersuggest’ felületére érdemes belépni egy Google fiókkal, ugyanis bejelentkezve sokkal több információt fogsz kapni a kulcsszavakról.

Ubersuggest kulcsszó kereső

A keresés után megjelenő listát érdemes a ‘Suggestions’ (kulcsszó ajánló) helyett a ‘Related’ (kapcsolódó kifejezések) kifejezésekre beállítani.

A megjelenő lista tartalmazza az adott kulcsszó:

Vol’ Search volume (Havi keresési mennyiségét)

CPC’ Cost Per Click (Ads kattintások árát)

PD’ Paid difficulty (Fizetett találatok nehézségét, azaz mennyien hirdetnek? Mennyire magasak az árak? stb.)

SD’ SEO difficulty (Organikus találatok között mennyire nehéz jó helyezést elérni).

Fontos, hogy a keresési mennyiség csak egy tippelés alapján történik. Nem érdemes csak erre alapozni, de nagyságrendileg meg lehet vele határozni, hogy egy kulcsszóra mekkora a havi keresési forgalom.

A ‘diéta’ kulcsszóra több mint 3500 kapcsolódó kifejezést mutat az eszköz, azonban itt nincs lehetőség konkrét szavakat kizárni a keresésből. Természetesen a kapott adatokat ki tudjuk exportálni és hozzáadni egy Excel vagy Google Sheets dokumentumhoz.

Keywords

A ‘Traffic Analyzer > Keywords’ menüpont alatt egy domain névre keresve megtudod vizsgálni, hogy milyen kulcsszavakra hányadik helyen jelenik az adott oldal.

Ubersuggest kulcsszó kereső

A versenytársad domain nevének megadásával pontosan látni fogod, hogy ‘ő’ milyen kifejezésekkel szerepel jó helyen. Ebből a listából rengeteg releváns kulcsszót és hozzá kapcsolódó egyéb szavakat tudsz gyűjteni, amit neked is érdemes beépíteni a weboldaladba.

Keywordtool

A ‘Keywordtool’ nagyon hasonló a ‘Keyword Sheeter’-hez, a keresési mennyiséget itt sem kapjuk meg az ingyenes változatban. Azonban itt Google mellett, lehet keresni YouTube-ra is kulcsszavakat, ami hasznos, ha videós tartalmakat is készítesz a látogatóknak.

Keywordtool kulcsszó kereső eszköz

A ‘Keyword Suggestions’ mellett  a ‘Questions’ menüpontnál a kulcsszóhoz kapcsolódó kérdéseket is meg tudod nézni.

Keywordtool.io Youtube kulcsszavak

Az adatokat itt is ki tudod ingyenes exportálni és felhasználni.

Természetesen ‘Keyword Tool’ pro változatában a kulcsszavak keresési mennyisége is elérhető.

Hogyan tudod megnézni a Keyword Sheeter és a Keyword Tool által kapott kulcsszavak keresési mennyiségét?

Pontos számokat sajnos már a Google kulcsszó tervezője sem fog mutatni, ha nem hirdetsz rendszeresen az Ads-ben. De a keresési mennyiség ‘tól-ig’ értékét még meg tudod nézni.

Google Ads kulcsszó tervező

Ha ennél pontosabb eredményeket szeretnél kapni, akkor érdemes a Link-Assistant szoftverét letöltened.

Rank Tracker

A Rank Tracker a Link-Assistant szoftvere, ami az elmúlt pár éveben nagyon népszerű lett a SEO szakértők körében. Hátránya, hogy a saját géped erőforrásából dolgozik, online nem tudod használni. A kulcsszó elemzés után kapott adatokat pedig csak a prémium változatban tudod exportálni. Előnye, hogy az elmúlt hónapok adatai alapján képes meghatározni a szavak keresési mennyiségét. Lehetőség van Google Ads, Analytics és Search Console hozzáadására is, amivel még pontosabb adatokat fog mutatni az eszköz.

Ranking Keywords

A Ranking Keywords egy domain név vagy pontos URL cím megadásával képes meghatározni, hogy az adott oldal milyen kulcsszavakra jelenik meg az organikus találatok között.

Ranking Keywords

Pontos URL cím megadásával látni fogod, hogy az adott aloldal milyen kulcsszavakra jelenik meg a találati listában. Emellett a szoftver meghatározza az egyes kulcsszavak jelenlegi pozícióját, havi keresési mennyiségét és az ebből származó organikus forgalmát.

Keyword Gap

A ‘Keyword Gap’ segítségével olyan kulcsszavakat tudsz keresni, amire a versenytársad weboldala megjelenik a keresőben a tied viszont nem. Az eszközzel konkrét URL címeket és domain neveket is össze lehet hasonlítani.

Egyszerű versenytárs elemzésre, kulcsszavak összehasonlítására és ötletek gyűjtétésre nagyon jól használható ingyenes eszköz.

Keyword Gap

Search Console

A ‘Search Console’ a Google hivatalos eszköze, amit a Rank Tracker is integrált a saját felületére. Folyamatosan monitorozni tudod, hogy a weboldalra:

Hányszor kattintanak rá. (Összes kattintás)

Milyen kulcsszavakra jelenik meg a keresőben. (Összes megjelenítés)

Milyen az átkattintási arány. (Átlagos CTR)

Hányadik helyen szerepelnek a kulcsszavak. (Átlagos pozíció)

A Rank Tracker felületén nem csak az első 500 kulcsszó adatait tudjuk megvizsgálni, hanem az eddigi összes megjelenést. A felület átláthatóbb és egy oldalon látunk minden adatot a kulcsszavakról.

Google Search Console, Google Analytics

Keyword Planner

A ‘Keyword Planner’ egy kulcsszótervező eszköz, amit a Google Ads fiók megadásával tudsz használni. A fent említett ‘Google kulcsszó tervező’-vel ellentétben itt nem csak a tól-ig értékeket látod majd, hanem a szavak pontos havi keresési mennyiségét is.

Keyword Planner

Autocomplete Tools

Az ‘Autocomplete Tools’ egy kifejezés megadásával ugyanazokat az LSI (Latent Semantic Indexing) kulcsszavakat fogja megkeresni, amit a fent említett ‘Keyword Sheeter’ is megtalált.

Autocomplete Tools

Related Searches

A ‘Related Searches’ a megadott kifejezéshez kapcsolódó kulcsszavakat fogja megkeresni. Az eredményt érdemes összevetni az ‘Ubersuggest’ related keresésével is, hogy az összes kapcsolódó kifejezés megtaláld az adott kulcsszóhoz.

Related Searches

Related Questions

A ‘Related Questions’ a megadott kulcsszóhoz kapcsolódó kérdéseket fogja megkeresni. A funkció magyar nyelven még hiányos, sokszor angol kérdéseket fog feldobni. Érdemes az angol kérdéseket magyarra fordítani, hiszen nagy valószínűséggel magyarul is hasonló kérdések merülhetnek fel abban a témában.

Related Questions

TF-IDF Explorer

A ‘TF-IDF’ (Term Frequency-Inverse Document Frequency) egy szövegkörnyezet vizsgáló. Egy kulcsszó megadásával a TOP Google találatok oldalainak tartalmában megjelenő szavak elhelyezkedését és környezetét vizsgálja. A TF-IDF kritikusan fontos egy szöveg tartalmi optimalizálásánál, ugyanis az algoritmus is egy nagyon hasonló módszer alapján értékeli a szöveg tartalmát és kidolgozottságát.

TF-IDF Explorer

Keyword Combinations

A ‘Keyword Combinations’ ahogy a neve is takarja, több kulcsszó megadásával képes azok sorrendjét felcserélni és kombinálni. A használatához Google Ads fiók szükséges. Ennek az eszköznek nagyon ritkán van jelentősége és haszna, hiszen a fent említett kulcsszó kereső eszközök használatával már nagy valószínűséggel a szavak összes kombinációját megtaláltad.

Keyword Combinations

Ingyenes vagy fizetős kulcsszó kereső?

Az ingyenes kulcsszó kereső eszközök használata mindig kompromisszumokkal jár. Vagy nem látod a keresési mennyiséget, vagy látod, de nem tudod exportálni, vagy limitált a keresések száma. Ezzel szemben a fizetős eszközök sokkal nagyobb és részeletesebb adatbázissal rendelkeznek. A kulcsszavak területén legnagyobb adatbázissal a SEMrush és az Ahrefs rendelkezik, azonban ennek meg is van az ára.

SEMrush – $99.95 / hónap (7 napig ingyen ki lehet próbálni)

Ahrefs – $99 / hónap (Az első 7 nap $7)

semrush-adatok

A képen látható, hogy a diéta kulcsszóra az Ubersuggest 3500 db kifejezése helyett a SEMrush közel 24 000 mutat.

Természetesen az ingyenes változattal is nagyon szép SEO eredményeket lehet elérni. Ebben az esetben nem a pénzünket fektetjük be, hanem az időnket és ezzel nincs is semmi gond, az eredmény közel azonos lesz.

Összegzés

A kulcsszavak meghatározása a keresőoptimalizálás alapja. SEO kulcsszavak nélkül nem érdemes belefogni a tartalom gyártásba, hiszen stratégia nélkül ma már nem lehet jelentős eredményeket elérni.

Az ingyenes kulcsszó kereső eszközök segítségével most már meg tudod vizsgálni, hogy a felhasználók milyen kulcsszavakra keresnek, miről és miről nem érdemes cikket írni.

Kezdésnek az ingyenes kulcsszó kereső eszközök is megfelelnek, azonban ha olyan piacon mozogsz, ahol nagyobb a verseny, érdemes kipróbálni a fizetős szoftverek egyikét.

Küld be az oldalad és megkeresem a legnagyobb hibákat!