Nemrég megvásároltam a Mastering In-House SEO című könyvet, amelyben különböző cégek SEO menedzserei árulnak el tippeket.
Angliában élve a sok angol nyelvű SEO blogot olvasok, és az egyik ügynökség kurzusát is elvégeztem nemrég. A Blue Array pedig nem csak sima ügynökség, de a kurzusokkal, és a könyvvel igyekeznek a jövő generációját (vagy csak akiket érdekel) tanítani.
A Mastering In-House SEO könyvük pedig épp ilyen. Huszonhat SEO Manager osztott meg egy kis ízelítőt a tudásából. Ezek a seosok olyan cégeknél dolgoznak, mint a Zoopla, The Times, TransferWise, Heycar vagy épp a Moneysupermarket. Ebből valószínűleg sok nem ismerős Magyarországon. De úgy lehetne elképzelni, mint ha az Ingatlan.com, az OTP Bank vagy épp az Unix Autó SEO-jáért felelős menedzserek osztanák meg a legjobb tippjüket.
Én nyitott lennék rá, hogy erről olvassak bővebben.
Szerencsére ha valaki SEO-t szeretne tanulni, akkor arra biztosan megtalálja a módját, hiszen én is több magyar szakembertől tanulok.
A Blue Array könyve
Bár lehet, hogy a könyvben lévő tippek az öreg motorosok számára nem újdonság, ám a szakmával most ismerkedő, vagy junior szakembereknek sok érdekességet tartogathat a könyv. Természetesen nem eladni akarom ezt a könyvet, csak a tapasztalataimat szeretném megosztani.
Fabrizio Ballarini – TransferWise
Fabrizio az Ogilvy & Matter UK cégtől került a TransferWise-hoz, ahol szinte előről kellett kezdenie a munkát. Út a bevételhez: a csapata nem a bevételt tűzte ki célul legelőször. Nem a ROI (megtérülés) volt a fókusz, hiszen először fel kellett építeniük az online jelenlétüket. Három lépést ír le, amelyen a SEO taktikájuk alapult.
🚀📈🤖 New Startup SEO Podcast Episode
🔥🔥Programmatic SEO aka Scaling Pages
My take on subject and how I went about it in last years both at @wise as well as my personal SEO projects https://t.co/Nzoic7rh9Y
— Fabrizio Ballarini (@Pechnet) January 25, 2022
- A valós számok, és az analitika: először átnézte a számokat, hogy honnan érkeznek a látogatók, így tudta, hogy melyik marketing tevékenység hozza a fő látogatókat. Tudta, hogy honnan kell majd javulni.
- Az építkezés pillanatai. Blog cikekket és egyéb kalkulátor eszközöket építettek, amely remek lehetőség volt linképítésre is. Tudták, mint ahogy mindannyian, hogy a SEO nem egy egynapos munka, és a Googlenak is szüksége van időre, hogy megértse a tartalmunkat, és elkezdje rangsorolni.
- Nem a bevétel volt a fő cél. A keresőoptimalizálási KPI-juk úgy nézett ki, hogy 1: Indexált oldalak, 2: Kattintások / látogatószám, 3: Konverzió optimalizálás és bevétel
A cég mára már nagyon szép online jelenléttel rendelkezik, és a többnyelvű weboldal mára már 1,7 millió kulcsszóra rangsorol, és 15,7 millió organikus látogatót számlál.
Ben Johnson – Freelancer és a SiteKite.io tulajdonosa
Ben egy ingatlanos weboldalnál dolgozott, ahol gyakoriak voltak a fejlesztések, így a weboldal technikai SEO-ja minden héten- kéthetente “összetört”. Ahogy írja sok “álmatlan éjszakát” okozott ez neki, hiszen a weboldal frissítések mindig újabb kihívások elé állították őt és csapatát. Azt írja, hogy a Screaming Frog vagy a Sitebulb sem volt már igazi barátja, hiszen a manuális crawl eredményeit átnézni egyre több időbe került, így nem tudta elvégezni a mindennapi feladatait sem.
Kitalált ezért egy automata technikai SEO eszközt, amellyel már a weboldal fejlesztései közben használhatnak a fejlesztők. De mi volt ezzel a gond? A kis Chrome bővítményt egyrészt nem tudta a fejlesztőknek kötelezővé tenni, másrészt még ha használták is volna, nem biztos, hogy ő megkapta volna azokat a hibaüzeneteket amit beleprogramozott.
Brief outreach story.
Got this email.
Checked out their site (https://t.co/o6zfiWiRwL).
Surprisingly good product pitch; likely relevant to folks who follow me. So, I'm sharing it here. Wish these friendly founders all the best.The end. 😉 pic.twitter.com/ylj0IOu9iX
— Rand Fishkin (@randfish) September 14, 2020
Az első verzió úgy nézett ki, hogy a kis bővítmény a fejlesztés során kis felugró hibaüzenetet küld, ha valami gond történik, pl: “Ez az oldal no-index-re került, pedig nem kellene annak lennie. Kérlek írj Ben Johnsonnak, ezzel a hibakóddal: xyz123”.
Kifejlesztette tehát a V2-t, amely már automatikusan lefutott az oldalon, és elküldte neki a technikai hibákat e-mailben. Ezt végül kicsit finomította, fejlesztette, és ebből lett végül a SiteKite, és így valószínűleg már ezzel foglalkozik főállásban.