Ebben a cikkben részletesen megvizsgáljuk, hogy hogyan lehet minőségi termékoldalakat készíteni SEO szempontból. Megismerjük a kulcsszókutatás fontosságát, megtanuljuk, hogyan készítsünk megfelelő címsorokat és meta leírásokat, és felfedezzük, hogyan lehet optimalizálni a termékoldalak tartalmát annak érdekében, hogy vonzóak legyenek mind a felhasználók, mind a keresőmotorok számára.
Miért fontos a minőségi termékoldal?
A termékoldalak minőségének javítása nem csupán a felhasználói élmény javulását eredményezi, hanem jelentős hatással van a weboldal keresőkben való megjelenésére is.
Egy minőségi termékoldal konverziós szempontból is jobban teljesít, jobban kielégíti a felhasználók információs igényét, jobban bemutatja a termék előnyeit, minőségét, így egy jó termékoldallal általában jobb konverziós arány, több vásárlás érhető el.
Mindemellett a keresők is jobban értékelik a minőségi tartalmakat, hiszen könnyebben tudják értelmezni, hogy miről szól az. Illetve a keresőmotorok célja is az, hogy minél jobb minőségű oldalakat rakjon a felhasználók elé. Így elmondhatjuk, hogy egy jobb minőségű weboldal azonos körülmények között általában jobb helyen rangsorol a keresőkben.
Ezen okokat figyelembe véve mindenképp megéri időt és energiát fektetnünk a minőségi termékoldalak elkészítésébe.
Kulcsszókutatás
A kulcsszókutatás az egyik legfontosabb lépés a minőségi termékoldalak létrehozása érdekében, hiszen ez a folyamat segít azonosítani azokat a kifejezéseket és keresőszavakat/kulcsszavakat, amelyekre a potenciális vásárlók leginkább keresnek a termékünkkel kapcsolatban.
Ha a kulcsszókutatást megfelelően végezzük, akkor részletesen megismerhetjük a célcsoportunkat és keresési szokásaikat, ami segíthet abban, hogy a termékoldalaink tartalma releváns és könnyen megtalálható legyen a keresőmotorokban.
A kulcsszókutatás során arra kell törekednünk, hogy megtaláljuk azokat a termékünkhez kapcsolódó kulcsszavakat, amelyek relevánsak és van rájuk keresési mennyiség, azaz érdekli az embereket és hajlandóak rákeresni a Google-ben és egyéb keresőkben.
Ezt követően a meghatározott kulcsszavakat kell felhasználnunk a tartalmaink javítására, például a címsorokban, leírásokban, tartalmakban.
Néhány szoftver, amelyet jó szívvel ajánlunk a kulcsszókutatás elvégzéséhez:
- Google Ads Kulcsszótervező
- Ahrefs
- SEO PowerSuite
Kulcsszavas címsorok és meta leírások készítése
A címsorok és meta leírások készítése során kiemelten fontos, hogy a kulcsszavakat megfontoltan válasszuk ki és használjuk fel. Ezek a címsorok és leírások nemcsak a felhasználók számára fontosak, hanem a keresőmotorok számára is, hiszen ezek az elemek (is) meghatározzák, hogy egy adott weboldal mennyire releváns a keresési lekérdezésre vonatkozólag.
Íme néhány tanács a kulcsszavas címsorok és meta leírások létrehozásához:
- Kulcsszavas címsorok készítése: Fontos, hogy a termékoldalaink címe egyedi és figyelemfelkeltő legyen, de mindezek mellett szerepeljen benne a kulcsszó is.
- Kattintásra ösztönző meta leírások készítése: A meta leírásnak rövidnek, de kattintásra ösztönzőnek kell lennie, hogy a keresőből a felhasználó átkattintson hozzánk. Fontos, hogy a CTA-ra ösztönző leírásban a kulcsszavunkról sem feledkezzünk meg.
- Teszteljünk: Nyugodtan próbáljunk ki több címsor és meta leírás variációt, hogy megtudjuk melyik konvertál a legjobban.
- Ne halmozzuk a kulcsszavakat: A kulcsszavakat természetesen helyezzük el a címben és a leírásban, csak a szükséges mennyiségben szerepeljen bennük, nem kell halmoznunk azt.
Képek és videók optimalizálása
A médialemeknek nagyon fontos szerepük van egy weboldalon, kiváltképp, ha egy termékoldalról van szó. Egy termék esetében a leendő vásárlóknak fontos, hogy jól szemügyre tudják venni a megvásárolni kívánt termék, így célszerű az aloldalra minél több fotót és videót elhelyezni.
A médiaelemek nemcsak felhasználói szempontból rendkívül fontosak, hanem a keresők szempontjából is. A legtöbb keresőmotor rendelkezik kép és videókeresővel, így ha ilyen jellegű médiatartalmakat is töltünk fel a weboldalunkra, akkor új közönséget szólíthatunk meg, új érdeklődőket érhetünk el.
Ezentúl a videók és a képek azt mutatják a keresőknek, hogy ez egy igényes oldal, hiszen javul a termékoldalunk minősége, így a sima keresési listán is feljebb értékelődhet az oldalunk. Arról nem is beszélve, hogy különböző kiegészítéseket kaphat rajta, például a képek és videók megjelenhetnek a találatunk mellett, amelyek jobban felhívják a figyelmet a találatunkra.
Mit tehetünk a képek keresőoptimalizálása érdekében? Ne felejtsük el kitölteni a weboldalrendszerünk által kínált képekre vonatkozó lehetőségeket, például a helyettesítő szöveg (alt title), cím, leírás stb.
SEO-barát termékleírások készítése
A fent említett dolgok már mind hozzátartoztak a keresőoptimalizált termékoldalak elkészítéséhez, de ezeket a fent említett tényezőket magánál a termékleírásnál is figyelembe kell venni.
A meghatározott kulcsszavakat természetes módon, azaz nem erőltetve helyezzük el a leírásunkban. A leírást embereknek írjuk, próbáljunk az érzelmekre hatni, elmondani, hogy miért lesz jó, ha ezt a terméket megvásároljuk.
Nyilván említsük meg a technikai paramétereket, részleteket is, de ne ezen legyen a hangsúly, hiszen ezek az adatok minden konkurens oldalon ott lesznek. A Google nem ez alapján fogja eldönteni, hogy melyik oldal a minőségibb. Hanem a minőségi és egyedi leírások alapján, a képek és videók használatán, a címsorok és meta description, illetve a linképítés alapján.