Egy elérhető, könnyen navigálható és kereshető blog létrehozása csak a kezdet a hatékony blog létrehozásában. Végülis hányan fogják olvasni a blogodat, ha senki nem találja meg a Google-ban? Vagy tudja, hogyan juthat el egyik bejegyzésről a másikra? Úgy gondoljuk, nyugodtan kijelenthetjük, hogy bárki, aki több mint 10 percet töltött blogírással, megérti a blog URL-jének létrehozásának fontosságát. Tisztában vagyunk azonban azzal, hogy nem mindenki hoz létre könnyen olvasható URL-eket. Tehát bontsuk ezt néhány egyszerű lépésre, hogyan hozhatunk létre tökéletes URL-eket.
Mi az az URL cím?
Az URL az „Uniform Resource Locator” rövidítése, és alapvetően az a webcím, amelyet az emberek a webhely megtalálásához használnak. Maga a tényleges cím tartalmazza a protokollt (általában HTTP vagy HTTPS), a szerver gazdagépnevét, a tartománynevet és a szerveren lévő oldal elérési útját.
Azért fontos, hogy tökéletes URL-t hozz létre a weboldalad számára, mert az olvasók valószínűleg beírják az URL-címet a böngészőbe, vagy könyvjelzővel látják el a telefonjukon. Ha az URL nehezen olvasható, a Google nem fogja tudni megérteni, miről szól az oldal. Tegyük fel például, hogy írsz egy blogbejegyzést a SEO bevált gyakorlatairól. Ha az URL-címe valami hasonló, mint a blog.peldaoldal.hu/121512, akkor senki sem fogja tudni, miről szól maga az oldal. Ha azonban az URL-címe seolabor.hu/url-cim-jelentese, akkor az olvasók pontosan tudják, miről szól az oldal. Az URL címek backlink elemzéskor is érdekesek lehetnek, hiszen ránézésre már látjuk, hogy egy releváns oldalról kaptunk-e linket, vagy sem.
Nézze meg, hogy platformja támogatja-e az egyéni URL-eket
Nem minden blogíró platform teszi lehetővé egyéni URL-ek létrehozását. Ha egyéni URL-eket szeretne létrehozni a blogbejegyzéseihez, győződjön meg arról, hogy blogplatformja támogatja ezt a funkciót. Ha a blogíró platformja nem támogatja az egyéni URL-eket, akkor a platform frissítéséig megoldást kell találnia. Használhat egy aldomaint, például a blog.peldaoldal.hu-t, vagy használhat egy szolgáltatást, például a Post Name Rewriter-t, hogy egyéni URL-eket hozzon létre olyan platformon, amely nem támogatja az egyéni URL-eket. Ha a blog platformja támogatja az egyéni URL-eket, ellenőrizze még egyszer, hogy a blogbejegyzései frissültek-e az új URL-struktúrával. Ha automatikusan generált URL-t használ, a közzététel előtt győződjön meg arról, hogy az automatikusan generált URL helyes.
Hozza létre egyéni URL-struktúráját HTML-lel
Ha a blog platformja nem támogatja az egyéni URL-eket, és nem szeretne aldomaint vagy olyan szolgáltatást használni, mint a Post Name Rewriter, egyéni URL-eket hozhat létre néhány alapvető HTML-kóddal. Ehhez be kell jelentkeznie blogja háttérrendszerébe. Ezután lépjen az általános beállításokhoz, és keressen valamit, amely az „Egyéni URL-ek” feliratot jelzi. Előfordulhat, hogy az oldal tetején található „szerkesztés” gombra kell kattintania, hogy megtalálja ezt a lehetőséget.
WordPress használata? Ne felejtse el frissíteni a WordPress URL-címét
Ha WordPress-t használ, már rendelkezik beépített rendszerrel egyéni URL-ek létrehozására. Azonban észreveheti, hogy blogbejegyzései továbbra is az alapértelmezett „bejegyzésnév” nevet használják. Ennek az az oka, hogy a WordPress alapértelmezett URL-címe a „bejegyzés neve” slug. A frissítéshez be kell jelentkeznie a WordPress adminisztrátorába, és meg kell keresnie a „Beállítások” > „Közvetlen hivatkozások” menüpontot, ahol egyszerűen át lehet állítani azokat, ahogy a képen is látható.
Van-e különbség az URL beállítási módok között?
A tapasztalat az, hogy az “Egyszerű” és a “Számjegyek” kivételével személy szerint is volt már lehetőségem találkozni, és nem volt különbség sem indexelésben, sem rangsorolásban. Természetesen a rangsorolás még ezernyi dologtól függ, és a másik két módszerrel is bekerülnénk az indexbe, viszont a potenciális látogatók sokkal bizalmatlanabbak lennének a weboldalunk felé.
Ha tehetjük, válasszuk az egyszerűséget, és az olvashatóságot.